Czujniki parkowania – samodzielny montaż

Parkowanie samochodem to spory problem dla większości zmotoryzowanych. Problem jest tym większy, że chętnych do pozostawienia swoich pojazdów pod chmurką jest bardzo wielu. Skutkiem tego, rzadko kiedy można zaparkować w wolnej przestrzeni, co daje bezpieczeństwo i wygodę. Prawie zawsze trzeba niemal wciskać się między stojące już na parkingu lub chodniku inne pojazdy. Miejska ciasnota sprawia, że coraz więcej użytkowników aut sięga po czujniki parkowania. Czujniki te montowane są w nowszych pojazdach. Właściciele nieco starszych wehikułów muszą sami zatroszczyć się o ich doposażenie. Czujnik parkowania, to dźwiękowy informator dający sygnał, gdy samochód zbliża się do przeszkody. Chodzi oczywiście o zbliżanie się do niej tyłem, gdy obserwacja tego, co dzieje się za samochodem jest utrudniona. Czujniki parkowania, nazywane też czujnikami cofania dostępne są w wielu punktach sprzedaży. Montaż ich można zlecić mechanikowi lub wykonać go samodzielnie. Do dyspozycji zmotoryzowanych są dwa rodzaje zestawów czujników parkowania. Pierwsze, to zestawy przewodowe; drugie, to zestawy bezprzewodowe. Większość właścicieli aut wybiera przewodowe czujniki parkowania, a to ze względu na to, że są one o wiele tańsze od bezprzewodowych. Czujniki parkowania z kabelkami można nabyć już za 50 złotych. Montaż czujników przewodowych jest bardziej skomplikowany i zajmuje więcej czasu. Zestaw taki obejmuje kilka czujników parkowania, sygnalizator dźwiękowy, centralkę i kable. W niektórych zestawach zamontowane są wyświetlacze LCD. W większości zestawów znajdziemy też wiertło z otwornicą puszkową, bez którego montaż czujników jest niemożliwy. Czujniki instaluje się w tylnym zderzaku. Centralkę wpina się w instalację elektryczną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *